Malins Pyssel

Virkat och annat DIY.

Viktigast i livet

Publicerad 2014-11-26 18:13:27 i Allmänt,

Jag tycker att det är roligt att virka och pyssla och egentligen borde jag, julkär som jag är, vara i fullgång med julpyssel och pynt men det är jag inte. Och jag tänker inte bli stressad eller må dåligt över det. Jag prioriterar det som för dagen känns bäst för mig. Är det inte det som är fånga dagen? även om det som idag betydde att jag lekte titut, sjöng sånger, rabblade ramsor, tittade på teletubbies med Tuva, försökte lära Bosse apport och bakade sockerkaka med Ebba och ÅT sockerkaka med större delen av familjen Lokander. Att vara och ta hand om familjen är faktiskt det som ger en riktig lycka. (Okej Lokanders kanske inte rent teoretiskt är min familj men det skiter jag i, jag är en del av den familjen känslomässigt<3) . 
Kan tillägga att jag ändå hunnit virka lite, bara inte så mycket jag tänkt. Så imorgon blir det fullrulle på virkfronten så jag hinner klart med Carolinas giraffer som hon ska ha med sig till England (yes, Malin goes abroad). Så skjuter jag upp lussebaket till lördag. Att bli flexibel är ett av mina stora mål och viktigaste punkt att jobba med i jobbet med mig själv och mina sjukdomsproblem. Så heja mig. Ett steg i rätt riktning. Nu blir det smörgås och mjölk och sen träning. 
Familj och innebandy. Det är det viktigaste i mitt liv. För det gör mig lycklig! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Perhzon

Bloggen skrivs av en 27 årig tjej som nyligen hittat kärleken till olika former av pyssel, framförallt virkning. I bloggen delar jag med mig av mina alster, blandat med tips på hur jag gör/gjort både olika virkningstekniker och pyssel.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela